“5 redenen om in 2021
je ZZP backoffice uit te besteden”

“5 redenen om in 2021 je ZZP backoffice uit te besteden”

5 redenen om in 2021 je ZZP backoffice uit te besteden

Risicoloos, overzichtelijk en gemakkelijk. Dat klinkt natuurlijk als muziek in de oren. Maar waarom is het dan zo een goed idee om je backoffice uit te besteden in 2021? Hieronder 5 redenen om vandaag nog je backoffice uit handen te geven.

1. Al je zzp’ers en opdrachten gecheckt voor de toekomst
De webmodule zzp van de overheid is per januari 2021 live gegaan voor opdrachtgevers. Dat betekent dat opdrachtgevers nu zelf een check kunnen doen of ze met een zzp’er in zee kunnen gaan. Handhaving en zekerheid wordt met deze pilot echter nog niet gegeven, want, zo wordt er aangegeven: “aan de uitkomst kan nog geen rechtszekerheid ontleend worden”. Daarnaast is er ook nog geen versie voor intermediairs en bemiddelaars beschikbaar.

Goodweek ZZP maakt voor backoffice gebruik van onze eigen ondernemerstoets en opdrachtverklaring. Hierbij controleren we de opdracht vanuit de zzp’ers kant en vanuit de kant van de opdrachtgever. Hierdoor kunnen wij op voorhand uitspraken doen of een opdracht een risico loopt om gecontroleerd te worden in de toekomst. Risicoloos zzp’ers inhuren dus, voor alle partijen in de keten.

2. Wet DBA proof werken
Naast de opdrachtgeversverklaring en ondernemerstoets wordt een zzp’er door ons gescreend. We controleren KVK uittreksel, verzekeringspolis en nog andere zaken. De modelovereenkomsten waar Goodweek ZZP mee werkt zijn goedgekeurd door de belastingdienst. Dit zorgt ervoor dat het volledige proces wet DBA proof is. Daarnaast houden wij de juridische veranderingen op de voet voor je bij. Je kunt er dus vanuit gaan dat je juridisch waterdicht zit nu en in de toekomst.

3. Administratie is niet je core business
Binnen halen van nieuwe opdrachten, koppelingen maken tussen zzp’ers en opdrachtgevers. Daar krijg je als intermediair energie van. Maar wat doe je daarna, als de match is gemaakt en je de administratie moet regelen? Daar ligt niet je focus, maar je kunt er wel veel tijd mee kwijt zijn. Snelle tijdwinst dus als je de administratie gemakkelijk kunt verwerken in onze backoffice software. Overzichtelijk en gemakkelijk in gebruik. Te alle tijde heb je inzicht in je zzp bestand.

4. Debiteurenbeheer en cashflow
De opdracht is rond, de uren zijn geregistreerd. De zzp’er ontvangt liever vandaag dan morgen zijn geld, maar je wacht nog op betaling vanuit de opdrachtgever. Hoe hou je je cashflow optimaal en kom je zelf niet in de knoei als een opdrachtgever toch een keer te laat betaald? Ook hierbij kan een backoffice partij uitkomst bieden. Het debiteuren beheer wordt van je overgenomen en bij ons ontvang jij per week een margeoverzicht. Overzichtelijk, duidelijk en snel je marge uitbetaald.

5. Snel geïmplementeerd
Misschien hebben bovenstaande punten je al kunnen laten inzien dat het een goed idee is om je backoffice te laten regelen. Maar wanneer kan je beginnen? Direct! Ons software platform is vandaag in te regelen en direct te gebruiken.

Wil jij ook vandaag beginnen met makkelijker, overzichtelijker en juridisch waterdicht werken? Meld je hieronder gratis aan of plan een adviesgesprek in.